giovedì 20 aprile 2017

Seneca: Il vero bene è la virtù [Es. Stato 2011] (struttura commentata)

Quicumque constituet
(attenzione al tempo)
(che pronome riconosci?)
beatus esse,
putet
(qual è il sogg.?)
(attenzione al modo)
unum esse bonum,
quod honestum est.
(a cosa si riferisce questo pronome?)

Nam
si existimat
ullum aliud esse,
primum male de providentia iudicat,
quia multa incommoda iustis viris accidunt
et quia,
quicquid nobis dedit,
(qual è il sogg. sottinteso?)
breve est et exiguum,
si compares mundi totius aevo.

Ex hac deploratione nascitur,
ut ingrati divinorum interpretes simus;

querimur,
(attento a non confondere i verbi)
quod non semper,
quod et pauca nobis et incerta et abitura contingant.
(attenzione al tempo del participio)

Inde est,
quod volumus
nec vivere
nec mori;

vitae nos odium tenet, timor mortis.
(osserva il sintagma evidenziato)

Natat omne consilium
nec ulla felicitas potest
inplere nos.

Causa autem est,
quod non pervenimus ad illud bonum inmensum et insuperabile,
ubi necesse est
resistat voluntas nostra,
quia ultra summum non est locus.

Quaeris,
quare virtus nullo egeat?
(controlla la costruzione del verbo)

Praesentibus gaudet,
non concupiscit absentia.
(attenzione al genere dei participi)
(qual è il sogg. sottinteso? Lo ricavi dal punto precedente)

Nihil non illi magnum est,
(osserva l’uso e la posizione delle negazioni sottolineate e ripetute in quest’ordine)
(attenzione al genere e al caso di illi!)
quod satis.

Ab hoc discede iudicio;

non pietas constabit, non fides.

Multa enim
cupienti
(da quale verbo è retto?)
utramque praestare
patienda sunt ex iis,
(che forma verbale riconosci? quale caso di solito regge?)
quae mala vocantur;
(a cosa si riferisce questo pronome?)

multa inpendenda ex iis,
(in questa sezione ricompaiono strutture sintattiche che hai appena incontrato)
quibus indulgemus tamquam bonis.
(controlla la costruzione del verbo)

Perit fortitudo,
quae debet
periculum facere sui;

perit magnanimitas,
quae non potest eminere,
nisi omnia velut minuta contempsit,
quae pro maximis vulgus optat;

perit gratia et relatio gratiae,
si timemus laborem,
si quicquam pretiosius fide novimus,
si non optima spectamus.


Nessun commento:

Posta un commento