Quicumque constituet
beatus esse,
putet
unum esse bonum,
quod honestum est.
Nam
si existimat
ullum aliud esse,
primum male de
providentia iudicat,
quia multa incommoda iustis viris accidunt
et quia,
quicquid nobis dedit,
breve est et exiguum,
si compares mundi totius aevo.
Ex
hac deploratione nascitur,
ut ingrati divinorum
interpretes simus;
querimur,
quod non semper,
quod et pauca nobis et
incerta et abitura contingant.
Inde
est,
quod volumus
nec vivere
nec mori;
vitae
nos odium tenet, timor mortis.
Natat
omne consilium
nec
ulla felicitas potest
inplere nos.
Causa
autem est,
quod non pervenimus ad
illud bonum inmensum et insuperabile,
ubi necesse est
resistat voluntas
nostra,
quia ultra summum non
est locus.
Quaeris,
quare virtus nullo
egeat?
Praesentibus
gaudet,
non
concupiscit absentia.
Nihil
non illi magnum est,
quod satis.
Ab
hoc discede iudicio;
non
pietas constabit, non fides.
Multa
enim
cupienti
utramque praestare
patienda
sunt ex iis,
quae mala vocantur;
multa
inpendenda ex iis,
quibus indulgemus
tamquam bonis.
Perit
fortitudo,
quae debet
periculum facere sui;
perit
magnanimitas,
quae non potest
eminere,
nisi omnia velut minuta
contempsit,
quae pro maximis vulgus
optat;
perit
gratia et relatio gratiae,
si timemus laborem,
si quicquam pretiosius
fide novimus,
si non optima
spectamus.
Nessun commento:
Posta un commento