Talis
igitur inter viros amicitia tantas opportunitates habet,
quantas vix queo
dicere.
Principio
qui potest esse «vita vitalis»,
ut ait Ennius,
quae non in amici mutua
benevolentia conquiescit?
Quid
dulcius
quam habere
quicum omnia audeas
sic loqui
ut tecum?
Qui
esset tantus fructus in prosperis rebus,
nisi haberes
qui illis aeque ac tu
ipse gauderet?
Adversas vero ferre
difficile
esset
sine eo,
qui illas gravius etiam
quam tu ferret.
Denique
ceterae res,
quae expetuntur,
opportunae
sunt singulae rebus fere singulis:
divitiae,
ut utare;
opes,
ut colare;
honores,
ut laudere;
voluptates,
ut gaudeas;
valetudo,
ut dolore careas
et muneribus fungare
corporis.
Amicitia
res plurimas continet.
Quoquo te verteris,
praesto
est,
nullo
loco excluditur,
numquam
intempestiva,
numquam
molesta est.
Itaque
non aqua, non igni,
ut aiunt,
pluribus
locis utimur quam amicitia.
Neque
ego nunc de vulgari aut de mediocri,
quae tamen ipsa et
delectat
et prodest,
sed
de vera et perfecta loquor,
qualis eorum,
qui pauci nominantur,
fuit.
Nam
et secundas res splendidiores facit amicitia,
et
adversas,
partiens
communicansque,
leviores.
Nessun commento:
Posta un commento