[20]
Quanta autem vis amicitiae sit ex hoc intellegi maxime potest, quod ex infinita
societate generis humani, quam conciliavit ipsa natura, ita contracta res est
et adducta in angustum, ut omnis caritas aut inter duos aut inter paucos
iungeretur.
Est
enim amicitia nihil aliud nisi omnium divinarum humanarumque rerum cum
benevolentia et caritate consensio, qua quidem haud scio an, excepta sapientia,
nihil melius homini sit a dis immortalibus datum. Divitias alii praeponunt,
bonam alii valetudinem, alii potentiam, alii honores, multi etiam voluptates.
Beluarum hoc quidem extremum, illa autem superiora caduca et incerta, posita
non tam in consiliis nostris quam in fortunae temeritate. Qui autem in virtute
summum bonum ponunt, praeclare illi quidem, sed haec ipsa virtus amicitiam et
gignit et continet, nec sine virtute amicitia esse ullo pacto potest.
[21]
Iam virtutem ex consuetudine vitae nostrae sermonisque nostri interpretemur nec
eam, ut quidam docti, verborum magnificentia metiamur virosque bonos eos, qui
habentur, numeremus, Paulos, Catones, Gallos, Scipiones Philos. His communis
vita contenta est, eos autem omittamus, qui omnino nusquam reperiuntur.
Nessun commento:
Posta un commento