Praecipiunt
itaque omnes auctores sapientiae quaedam beneficia palam danda, quaedam
secreto: palam, quae consequi gloriosum est: militaria dona aut honores et
quidquid aliud notitia pulchrius fit. Rursus, quae non producunt nec honestiorem
faciunt, sed succurrunt infirmitati, egestati, ignominiae, tacite danda sunt:
ut nota sint solis, quibus prosunt. Interdum etiam ipse, qui iuvatur, fallendus
est, ut habeat nec, a quo acceperit, sciat. Arcesilan aiunt amico pauperi et
paupertatem suam dissimulanti, aegro autem et ne hoc quidem confitenti deesse
sibi in sumptum ad necessarios usus, clam succurrendum iudicasse; pulvino eius
ignorantis sacculum subiecit, ut homo inutiliter verecundus, quod desiderabat,
inveniret potius quam acciperet. “Quid ergo? Ille nesciet, a quo acceperit?”
Primum nesciat, si hoc ipsum beneficii pars est; deinde multa alia faciam,
multa tribuam, per quae intellegat et illius auctorem. Denique ille nesciet
accepisse se; ego sciam me dedisse. “Parum est” inquis. Parum, si foenerare
cogitas; sed si dare, quo genere accipienti maxime profuturum erit, dabis.
Contentus eris te teste; alioqui non bene facere delectat sed videri bene
fecisse.
Nessun commento:
Posta un commento