sabato 12 ottobre 2019

Seneca: Lettere a Lucilio, XLVIII, seconda parte [CP] (struttura)


Quid mihi lusoria ista conponis?

Non est iocandi locus;
ad miseros advocatus es.

Opem laturum te
naufragis,
captis,
aegris,
egentibus,
intentae securi subiectum
praestantibus caput
pollicitus es.

Quo diverteris?
Quid agis?

Hic,
cum quo ludis,
timet;

succurre,

†quidquid laqueti res pendentium penis.†

Omnes undique ad te manus tendunt,
perditae vitae perituraeque auxilium aliquod inplorant,
in te spes opesque sunt.

Rogant,
ut ex tanta illos volutatione extrahas,
ut
disiectis et errantibus
clarum veritatis lumen ostendas.

Dic,
quid natura necessarium fecerit,
quid supervacuum,
quam faciles leges posuerit,
quam iucunda sit vita,
quam expedita
illas sequentibus,
quam acerba et inplicita eorum,
qui opinioni plus quam naturae crediderunt […].

Ad horum mala levanda
valere lusoria ista
crediderim,
si prius docueris,
quam partem eorum levatura sint.

Quid istorum cupiditates demit?
Quid temperat?
Utinam tantum non prodessent!
Nocent.

Hoc tibi,
cum voles,
manifestissimum faciam,
comminui et debilitari generosam indolem
in istas argutias coniectam.

Pudet
dicere,
contra fortunam militaturis
quae porrigant tela,
quemadmodum illos subornent.

Hac ad summum bonum itur?
Per istud philosophiae «sive nive»
et turpes infamesque
etiam ad album sedentibus
exceptiones?

Quid enim aliud agitis,
cum eum,
quem interrogatis,
scientes
in fraudem inducitis,
quam ut
formula cecidisse
videatur?

Sed
quemadmodum illos praetor,
sic hos philosophia in integrum restituit.

Quid disceditis ab ingentibus promissis
et
grandia locuti,
effecturos vos,
ut non magis auri fulgor quam gladii praestringat oculos meos,
ut ingenti constantia
et quod omnes optant
et quod omnes timent
calcem,
ad grammaticorum elementa descenditis?
Quid dicitis?

Sic itur ad astra?

Hoc enim est,
quod mihi philosophia promittit,
ut parem deo faciat.

Ad hoc invitatus sum,
ad hoc veni;
fidem praesta.

Quantum potes ergo,
mi Lucili, reduc te ab istis exceptionibus et praescriptionibus philosophorum.

Aperta decent et simplicia bonitatem.

Etiam si multum superesset aetatis,
parce dispensandum erat,
ut sufficeret necessariis;

nunc quae dementia est
supervacua discere in tanta temporis egestate!

Vale.


Nessun commento:

Posta un commento